Devlet Baba Sen Çok Yaşa!


Moskova'da havaların soğuması ile ısınma ihtiyacı da doğal olarak başladı. Ama ne yazık ki üşüdüm gidip biraz kombiyi açayım diyemiyorsunuz tıpkı of çok sıcak oldu kapatayım diyemediğiniz gibi. Moskova'da ısıtma şehir çaplı merkezi yapılıyor ve kaloriferlerin ne zaman yanacağı ve kapatılacağı ancak devlet yani belediye kararı ile oluyor. Genellikle eylül ve nisan ayları arasında açılan ısıtma sistemine bir kaç gündür havaların soğuk gitmesi nedeniyle ( 10°nin altında) start verildi ve iki gündür yanıyor kaloriferler. Belki bizimki eski sistem olduğundan mıdır, yoksa hepsi aynı mıdır bilemiyorum ama çok ısındığımızda gidip şunu biraz kısayım diyemiyoruz. Bu durumda yapılacak tek şey camı açıp içeri soğuk hava ile doldurmak. Kaloriferin verdiği ısı yetmediğinde ise çözüm elektrikli peteklere sarılmak. Ama şunu açıkça söyleyebilirim ki binaların ısı yalıtımı süper yapılmış. Çünkü kendini bile zor ısıtan kaloriferimizin İstanbul'daki evimizde olduğunu düşünemiyorum. -20'lerde petekten çok borularından ısındığımız kalorifere bir de elektirikli petek eklediğimizde evimiz sıcacık oluyor. İstanbul'da o binalara -20 lerde 20 petek yaksak evimiz ısınır mıydı şüpheliyim doğrusu. Mantolamanın adet olduğu yeni yapılarda enerji tasarrufu için gerçek yalıtımın nasıl olması gerektiğini harabelikleri beğenmediğimiz Rus yapıları bize açıkça gösteriyor.

İster iki ayaklı olsun ister dört herkesin başını sokacağı, fiziksel sıcaklığının yanında ruhsal olarak da sıcacık olan bir yuvası olmasını dilerim.

3 yorum:

sihirlirloklava dedi ki...

merhabalar...ısınma ile ilgili bu bilgi benim hiç duymadığım birşeydi..bazen merkezi sistem apartmanlarda bile sorunlar çıkabiliyorken koca ülkeyi iyi idare ediyorlar doğrusu:))sevgiler..

Noni dedi ki...

Ohhh sıcaklığı açmalarına çok sevindim canım yarın bizi sıcacık bir ev bekliyor demek ki ne güzel ;)
Salı günü gidiyoruz di mi Tolstoy Amca'nın evine ;)
Öperim kocaman tatlısı!!!

Ayşe Gençer Memiş dedi ki...

Sihirli Oklava, ben de duyunca çok şaşırmıştım. Üstelik sıcak sular da şehrin içinde bir çok yerde karşılaşılan borularla yine merkezi olarak veriliyor. Yılda bir kere iki hafta bakım onarım çalışmaları için kesiliyor ne ilginç değil mi! Sevgiler
Nonicim, evin zaten senin gelişinle pozitif enerjinden sımsıcacık olur, sen onu hiç düşünme :))) Ben de kocaman öpüyorum!!!